Dumma kamelkaravan!

För typ några dagar sedan så regnade det, blåste och var allmänt molnigt. Nu däremot är himlen klarblå, det är helt vindstilla och det är ca 500 grader i luften. Jag har kommit fram till att jag aldrig skulle kunna överleva i Öknen, inte ens om jag hade allt jag behövde. Jag skulle kollapsa på en timme ändå.

Just nu verkar det dock som att just mitt rum är en ökensimulator. Det ligger sand lite överallt, det står en kamel i garderoben och nyss så kom det en nomad och knackade på. Och mest karaktäristiskt av allt: Det är som att sitta i en ugn. Frivilligt. Som tur var har jag två privata tjänare som fläktar mig med palmblad (aka min bordsfläkt). Utan dom skulle jag icke överleva.
Om ett tag ska jag ta mig till oasen Maersoen. Närmare bestämt 16:35. Kamelkaravanen jag skulle åka med blev tyvärr lite försenad. Där ska jag iaf träffa mina vänner Ronja, Frida och Jennifer, äta speciell ökenmat och ha det trevligt ute i vildmarken. Vi ska ha det roligt innan vi tvingas tillbaka till storstaden igen för att utbilda oss till härskare över landet. Ack o ve, må farao förbarma oss.


Ne, men seriöst så är det dövarmt, det gick ingen buss 14:40 så jag ska ta den som går 16:35 istället :) MOT MÄRSÖN! Wehe! I övermorgon börjar skolan och det har jag inga åsikter om. Säger vi. Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0