Ishockey Special Edition

(Jag har fått för mig att jag måste spara några av mina gamla inlägg på Treplusfyra på denhär bloggen(Och därav den nya kategorin "Old stuff") Don't ask me why. Here we go, this is a classic)

Kollade nyss på OS-finalen i ishockey, och insåg vilken mysko sport det är. Den skiljer sig rätt mycket från andra lagsporter, liksom. I fotboll mm så är spelarna mer... snälla när dom typ fällt någon. Motspelarna hjälper varandra upp, klappar lite på ryggen osv. Men i ishockey, då JÄÄÄÄVLAR pucklar man till några extra gånger på den man nyss tacklat omkull. YEEEAAAAAH. No mercy. Jag tror ishockey har sitt ursprung i bandy som spårade ur lite. Typ isens svar på rugby.
En grej som skulle göra ishockey lite mer intressant (för nu är det bara "PUCKLA PÅ GRABBAR! NU SKA TÄNDER FLYGA!"), är om pucken skulle vara genomskinlig! HÅHÅHÅH, det skulle vara grejer det. Spelarna skulle åka runt som fån och ba "vare puckeeeen?" (läses med gnällbälte... blir lite extra roligt då, höheöhöe). Denna sport ska jag införa. Ishockey med genomskinlig puck. Ett genidrag! Muahahah! Jag tar från och med nu patent på denna idé. Jag kommer bli rik. MOHAHAHAHAHAH!



.... han snavade på den genomskinliga pucken, håhåhå! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0