Om hundra år är du stjärndamm, min vän.

En Kentlåt som för min del har växt under det senaste året är Om Gyllene År. Galet fin är den.
Ljudet är fördelat så att man bara hör Jockes röst i ena örat, vilket ger effekten att det låter som att han viskar texten i örat på en. I slutet av låten viskar han "tack".
Jag älskar det. Jag älskar denhär låten. Vacker text, vacker melodi, känslosam, liksom ren och fin utan massa extraljud. Den låter som en inspelad livespelning.
Underbart <3

Du hatar fantasier, du är bunden av logik
Tyst, var tyst, hör du, det är nästan som musik

Så vackert, slutar andas, glömmer var jag är
Jag bara blundar, lyssnar, njuter av min värld

Jag har försökt
Jag har försökt
och jag försöker igen
Tiden går, om hundra år
är du stjärndamm, min vän

Jag hatar dig som nykter, och jag älskar dig som full
Allt har blivit dödligt, man får cancer utav sol

Jag hör hans röst och den är cigaretter, gråt
Den tunne vite greven sjunger om gyllene år

Jag har försökt
Jag har försökt
och jag försöker igen
Tiden går, om hundra år

är du stjärndamm, min vän



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0