VoiceOver

På min dator har jag en sjukt rolig funktion som heter VoiceOver.
Den går ut på att jag kan få en dataröst att läsa upp vad jag har skrivit på t.ex Word. Man kan bestämma röst själv, och även lägga in effekter som t.ex "spökröst" osv. Jag sitter och asgarvar. Den kan nämligen bara läsa upp engelska. Den läser altså det jag skriver på svenska med engelskt uttal, så typ "läser" blir "laeiisörrr". Man hör inte ett jävla piss vad den säger och det låter SÅ JÄVLA ROLIGT xD HAHAHA HAHAHA.

VoiceOver är bäst. Jag tror det är till för blinda personer egentligen. Jag tror inte att blinda personer i Sverige skulle ha så stor nytta av VoiceOver. Faktiskt.

<3



Kommentarer
Postat av: Karladine

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2011-03-24 @ 08:43:56
URL: http://karladine.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0