Fysik...

Fysik tar kål på mig. Men seriöst så går det framåt iaf... igår kunde jag knappt hälften av det jag kan nu. Men jag fattar fortfarande inte vad induktans och indukation är bra för... fattar principen på induktans, men jag inte räkna ut det, och induktansen är jag helkörd på xD bajs på det liksom.

Efter skolan satt iaf jag och Sofi och pluggade ett tag (läs: skrev om formler i formelsamlingarna så att man fattar dem xD) och efter det så gick jag till posten och lämnade ett paket, gick sedan till Bokia och fick dem att beställa hem första boken av TrueBloodserien på engelska som jag tänkte skriva bokrecensionen i engelska om. Efter det blev jag skrämd av Amandus helt random, gick sedan till optikern och fick veta att jag hade kärlknutor som kröp uppåt i vänter öga,,, kan tydligen göra så att jag inte kan se något om dem kryper över pupillen. Najs. Not. Men om den växt sig större när jag kommer tillbaka dit nästa gång så ska jag gå till en ögondoktor och fixa det, så det är nog ingen fara :)

Sedan kl 7 har jag iaf suttit och plågat mig själv med Fysikboken. Det går framåt, som sagt. Men det tar stopp innan jag når målet.... bara att hoppas på att Torbjörn inte tar så avancerade uppgifter på just den biten jag inte kan då xD hehe.

Jag har även fått veta resultatet på både matteprovet och kemiprovet (ÄNTLIGEN efter typ 4794 veckor...) och det gick bra på båda. På matten fick jag 19/24, det blev ett VG+ med tillägget att jag var en hårsmån från MVG... satan! men jag är nöjd ändå :) på Kemin så fick jag 26,5/30, det står inget betyg men det får jag väll se imorgon :) det känns bra angående kemin iaf, känns som att jag ligger bra till där :D (tillskillnad från fysiken alltså xD SÅ inte mitt ämne ._.)

MEN, positiva tankar! IMORGON SKRIVER JAG MVG, YEAH! (man kan ju alltid hoppas liksom...)
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0