Hårfärg och sånt

Jag sitter här med nyduschat hår och kollat på fina kläder/skor/väskor på internet. Jag får abstinens av fina saker. VILL HA. Men det blir så dyrt. Men jag vill ha. VILL VILL VILL HA. Det är dock svårt att hitta grejorna. Vissa saker finns bara på internet, vissa ska finnas i butik men man hittar det aldrig och vissa saker hittar man i butik men då är ens storlek slut. Så är det alltid. Speciellt för otursförföljda lilla mig. Om jag skulle ha allting jag vill ha och vågade ha på mig det, så skulle jag vara mycket gladare :) I promise. Maybe.

Om en kvart ska jag gå och sova, för då har mitt hår torkat tillräckligt. Det har dampat ur lite på senaste tiden. Typ fått ryck och sett ut som det vill och inte som JAG vill. Det gör mig ledsen.
För att piffelipiffa upp håret vill jag tona det. Och jag har de senaste dagarna försökt ta reda på vilken hudton jag har, varm eller kall, då detta har stor betydelse då man väljer hårfärg :) jag har efter mycket velande kommit fram till att jag har kall hudton, möjligtvis lite neutral, men mest kall. Alltså passar jag inte i röda toner (till min stora sorg), då detta framhäver det rosa i mitt fejs. Alltså kommer min vita hud på vintern när det är kallt att se ÄNNU rödare ut än den redan blir av kylan. Woho! Tydligen ska jag i varje fall ha sk "kalla färger". Vet inte riktigt vad detta innebär än. Men inget som går åt det gula/röda/varma hållet. Blupp.
Jag är förvirrad.

I varje fall så har jag sett att min nuvarande hårfärg är ganska knäpp. Jag har liksom inte samma färg över hela håret. Längderna är mer guldiga och ljusa, medan håret närmast hårbottnen+underhåret är mycket mörkare(tråkbrunt). Detta stör mig. Jag har liksom märkt att om jag har de ljusa delarna av håret vid ansiktet så ser det apkonstigt ut. Färgkombon, alltså. Bwöh. Eller så övertänker jag bara som vanligt. Men jag skulle gärna ha samma färg över hela håret iaf. Så att det inte ser ut som att jag har värsta utväxten även fast jag inte har det.
En annan grej som stör mig är att jag inte kan komma ram till vilken hårfärg jag har överhuvudtaget. Det beror dels på att jag har två olika färger, men jag vet liksom inte om jag är blond/ljusbrun/brun osv. Blöh. Dagens I-landsproblem liksom. Man måste liksom inte veta det, men jag vill veta ändå.

NU SKA JAG SLUTA SKRIVA GREJER. Creds till dom som orkade läsa allt :) <3


Kommentarer
Postat av: kexii

blå är en kall färg. Jag röstar på att du färgar håret blått xD

2010-10-03 @ 18:05:35
URL: http://kexetgoeskakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0