Bloggar jag gillar

Det är ingen hemlighet att jag gillar att läsa bloggar. Bloggar som tillhör personer jag känner, bloggar som tillhör sånna jag beundrar och bloggar som tillhör fjortisar osv. Men det är just en kategori som jag tycker är lite sådär extra mysiga att läsa, nämligen 50-60talsbloggar.

Sånadär bloggar som ägs av människor som är klädda i fina prickiga klänningar, stela mörka lockar, blek hy och eyeliner, såna som tycker det är skitkul att sy och älskar att dricka te ur fina koppar i sitt pastellfärgade kök. Jag älskar att kolla på alla bilder. Jag tycker att människor som har den stilen är så fina, och jag gillar själva stämningen i bloggarna, och jag gillar att få intrycket av att det faktiskt är okej att se det fina i vardagen utan att behöva göra så himla mycket hela tiden. Lättsamt, glatt, ljusa färger, dagens köp är en hattlåda från stadens second hand och sen fika på en mysigt fik och titta ut på all snö. Fina bilder på precis ingenting i ett helt slumpartat ögonblick som ändå ser sådär perfekt arrangerade ut.
ÅH vad jag gillar sånt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0