Liljevalchs

Idag så har jag och mamma haft en kulturdag i Stockholm. Det börjar bli en väldigt fin vana. Vi går på museum, fikar och sedan går vi lite i affärer. Denhär dagen gick vi till Liljevalchs och kollade på Vårsalongen 2011, där svenska konstnärer har fått ställa ut lite olika grejer. Vi såg bland annat en sjukt stor stickad korv (xD), en stålullsmänniska som var skitläskig och en jättehäftig sak med en miljard paljetter. Sen i ett av rummen fanns bland det mest bisarra jag sett, en glaskupa med kött (!) i som rörde sig av sig självt med hjälp av magnetfält O.o rätt äckligt xD sen så fanns det såklart massvis av tavlor och saker jag absolut inte förstod mig på.

Efter det så gick vi till café Blå Porten som var smockfullt av folk. Där fikade vi från en enorm fikabuffé och tittade på kulturfolk som gick förbi. Hallonmoussetårtan och chokladbollen jag åt gjorde mig sådär äckligt mätt som man bara kan bli av fika.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0