Mineraloljor

Det har precis gått upp för mig varför jag är grymt beroende av lypsyl, och varför mina läppar aldrig kan hålla sig återfuktade.
Boven kallas Mineraloljor. Det har jag aldrig hört talas om förut. Men tydligen så lägger det sig som en hinna utanpå huden och gör så att det känns bra för stunden, men i det långa loppet så blir huden/läpparna bara torrare och torrare och man måste ha ännu mer läppbalsam = man blir beroende.

Mineraloljor har många olika namn, här är några:

Mineral Oil, Paraffinum Liquidum, Vaselin, Paraffin, Vit mineralolja, Medicinsk vitolja, Oleum petrolen, Oleum vaselini, Paraffinum, Vaselin Oil, E 905, Paraffin Oil, Liquid paraffin

Operation Slutavaraberoendeavlypsyl har börjat. Jag är så himla trött på att iprincip dö om jag råkar glömma att ta med mig lypsyl under dagen. Nu ska det vara slut med det för mig del. I'M GOING TO BE FREEEEE! x)


Kommentarer
Postat av: Jennifer

duktigt av dig!

jag skulle inte ens vilja försöka. jag skulle få riktig absitnens. ligga och skaka. stanna hemma från skolan. usch. vill inte ens tänka på det. GAH.

men lycka till jojo <3

2011-01-16 @ 18:23:03
URL: http://jjenniferh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0