Fläderblom

Fläderträdet i vår trädgård blommar för fullt så jag tog mig chansen att göra flädersaft!

Det man behöver är ca 35 klasar fläder, 1,2 l socker, ca 1 l vatten, saft och skal från 2 citroner och 2 tsk citronsyra.
Sedan lägger du fläderklasarna, citronsaften och citronskalet i en burk. Koka upp vattnet och häll i sockret och citronsyran och häll sedan sockerlösningen i burken. Blanda om, lägg på ett lock och låt stå i 3 dagar, rör om några gånger varje dag.
Efter att denna tid har gått så kokar du upp allting igen, silar och häller ner saften i två väl rengjorda flaskor. Förvaras i kylen, och spädes 1+4 :)

Så nu gäller det bara för mig att vänta tre dagar. Sedan ska jag dricka flädersaft tills jag spyr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0