Bilder från New York del 1

Tänkte slänga in lite bilder från veckan. Tyvärr är jag ingen superfotograf. Det är tur att det finns en trollspö-knapp jag kan klicka på i iPhoto så att bilderna blir bättre. Bilderna var liksom typ grå från början. Hehe.
Iallafall, here we go:



Första dagen så begav vi oss ut till Ellis Island och Frihetsgudinnan. Vi åkte på någon slags färja medan fiskmåsar anföll oss.



Frihetsgudinnan :)



Senare på dagen besökte vi Times Square. Och ja, det var smockat med folk. Helt sjukt.



På kvällen fixade vi biljetter till en Broadwayshow. Spindelmannen blev det, haha ;) men det var helt fantastiskt! I LÖV. Det var en musikal, dom flög runt i luften och ja, det var bara allmänt skitbra. Måste fan se fler liknande shower i mitt liv. Detdär var iaf den enda bilden jag hann ta innan en vakt kom och sa till mig :(



Dagen efter blev det mest att kolla runt i affärer. Vi fastnade dock liiiite för länge i liiite för tantiga affärer, men jag fick med lite grejer hem iaf :)
Vi besökte även Naturhistoriska museet. Där fanns det mest skelett och uppstoppade djur. Dom hade också specialutställningar om rymden, fjärilar och grodor. Vi såg på nån slags cosmonovafilm om rymden också :)




Mamma och jag smet in på Fjärilsutställningen och det visade sig att dem hade ett fjärilshus med massor av fjärilar som flög runt. Vi stannade där lite för länge medan pappa och Max väntade utanför, haha :P fjärilarna ville typ inte vara med på bild, dom bara flög iväg hela tiden xD



Hard Rock Cafe vid Times Square.




Dom hade väldigt många coola grejer därinne. Donerade gitarrer, trumsett, kläder osv från kända musiker. Och en jättestor gitarrvägg. Den gillade jag :)



Vi avslutar för denhär gången med en bild på min happy family (som inte vill vara med på bloggen, därav lägger jag endast ut bilder på.... saker typ? Men jag frågade och denhär bilden var tydligen okej haha xD)!

Jah. Det var de första dagarna. Tror jag. Mer bilder kommer senare :D Tjohej!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Måste bara säga: OMG DET ÄR EN FUCKING GITARR SOM LINKIN PARK HAR HAFT I SIN ÄGO, DE HAR SÄKERT TAGIT I DEN ALLIHOPA JAG TYP DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR AV AVUNDSJUKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



okej ska sluta förstöra din blogg nu....



AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!



Okej, nu....

2011-11-08 @ 20:42:22
Postat av: Spike

Åh vad roligt det låter och vilka bra idéer på saker att göra. Tack för tipsen! Naturhistoriska muséet lät riktigt kul.

2011-11-08 @ 23:43:58
URL: http://resa-till-usa.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0