Braboken

Jag älskar att skriva ned saker så att jag kommer ihåg dem. Rotade lite i mina skrivbordslådor i brist på annat, och hittade min bra-bok. Den skrev jag i ettan på gymnaiset och poängen med den är att helt enkelt se det som var bra med varje dag och få bättre självförtroende. Låter kanske lite cheesy, men jag minns att det faktiskt gjorde så att jag kände mig gladare. Det man varje dag skulle skriva ner var: 3 bra saker som man gjort den dagen (och egenskapen som man visade genom att göra denna handling), 3 saker som gjort en glad den dagen och 3 saker man längtar efter. Kunde vara vad som hellst. Då lär man sig liksom att glädjas åt även de små sakerna. Känns rätt fint att titta igenom sådär 2 år efteråt.

Jahapp, en liten historia sådär sent på torsdagskvällen. Nu ska jag snart sova. Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0