Korallreven & Vintergatan

Vädret beter sig INTE på ett speciellt snällt sätt just nu. I morse när jag skulle cykla till föreläsningen vid 10 så i princip SPÖREGNADE det. Jätteskoj att cykla i uppförsbacke i motblåst och regn. Jättekul, verkligen. Tur att man dator som jag alltid släpar med mig är väldigt motståndskraftig, med tanke på vad den får stå ut med, haha. Iallafall, sen hade jag en väääldigt lång dag och det regnade hela tiden, konstant. Usch. Jag cyklade hem på en blöt cykel. Skoj det med. Och NU, när jag är i lägenheten och fast med en tvättid så jag inte riktigt kan gå ut, så är himlen helt blå. WHY!? Så himla taskigt!!! Kunde det inte regna nu istället och varit soligt när jag cyklade i morse? Även om dagen varit lång och regnig så har den ändå varit väldigt trevlig, mycket tack vare mina kurskompisar :) vi var ganska få där idag (folk orka väll inte ta sig dit i regnet haha) men vi hade det bra ändå, snacka om det mesta, drack alldeles för mycket kaffe och åt god lunch tillsammans. Samt kollade på en väääldigt lång men faktiskt väldigt intressant forskningsinformation om småbarnlabbet som finns här i Uppsala. Var en snubbe som snacka om vad dom undersöker, hur dom gör det och vad dom håller på med för tillfället, rätt roligt! Han var bra på att prata också vilket är en stor fördel :) Aja, det var dagens gnällinlägg :) Imorgon blir det att fira Janina som fyllt år, tillsammans med många av mina fina Strängnäskompisar som sedan stannar här över helgen! TAGGA :D woooooop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0