I'M BACK!

Här har det ekat tomt i ungefär ett halvår nu. Anledningen är ju, som ni flesta vet, att jag varit ute på äventyr i Asien. Seriöst den bästa tiden hittills i mitt 19åriga liv. Men om den (dock den mer föräldravänliga versionen) kan ni läsa om HÄR. Nog om detta.
 
I skrivandets stund befinner jag mig i Uppsala, och där har jag spenderat den mesta av min tid de senaste 4 veckorna. Anledningen till detta är att jag antagit utmaningen att bli en nördig student, och hittills har det gått väldigt bra, om jag får säga det själv! Jag trivs bra med kursen (trots all kurslitteratur som jag måste trycka in i huvudet, mer om det senare), jag gillar staden Uppsala och mina kurskompisar är assköna! Trots att allting är väldigt nytt och förvirrande så trivs jag helt enkelt väldigt bra, livet flyter på i rätt riktning! Jag går på föreläsningar, pluggar tillsammans med andra, umgås med och lär känna nya människor, går ut på nation och allt annat som hör till. Bor gör jag i våran lilla lägenhet som vi har här i Uppsala, tur som jag har. Ytterst tacksam för detta!
 
Vad är det för kurs jag läser då? Som den Psykologinörd jag är så föll såklart valet på Psykologi A, alltså en kurs och INGET program. Dock läser vi kursen tillsammans med dem som går programmet. Vår klass är väll på ca 140 pers ungefär, väldigt många! Kursen i sig är megaintressant och faktiskt kul och användbar, men det är så SJUKT mycket kurslitteratur och text man ska läsa. Under denna enterminskurs ska jag trycka in ca 8 böcker i huvudet, varav varje bok är på ca 700-800 sidor. Kursen är uppdelad i 5 delkurser, varav den ena slutar IMORGON, vilket alltså betyder att jag har min livs första tenta imorgon. Läskigt är bara förnamnet. Det är så svårt att veta om man pluggat tillräckligt när man inte har så mycket att jämföra med, och det är iprincip omöjlig att lära sig hela boken (800sidor, just sayin) på 4 veckor. Shit's getting real. Men, bara det inte blir omtenta så är jag glad! Imorgon kl 9-13 kommer jag iaf skriva den, sen på kvällen blir det firande att det är över!
 
Studentlivet då? Iom att jag inte läser ett program så kan jag inte direkt säga att vi haft någon nollning som t.ex Jennifer har haft, utan våra faddrar har mest ordnat aktiviteter och lite annat som man får gå på om man vill, typ pubrundor, kareokekvällar, fester osv. Har såklart gått på allt ;) trevligt värre! :D sen så har nationen jag är med i (Snerikes) anordnat diverse grejer som reccemottagningen i fredags, och reccegasquen på lördag, och massa annat som jag verkligen ser fram emot, och sen så ordnar ju dom jag går med grejer också, så jag har fullt upp, jätteskoj! Dock känns det hela fortfarande rätt random haha, är inte van vid detta liv än, men snart kommer jag in i det! I like!
 
Så, det är vad mina senaste fyra veckor gått ut på. Att anpassa mig till en helt ny tillvaro och etablera ett nytt socialt liv i en ny stad på en ny skola. Spännande är bara förnamnet, jag vser verkligen fram emot vad detta halvår kommer ha att erbjuda! Hoppas det blir lika fint som jag hoppats :) NU måste jag verkligen plugga, sista spurten nu innan tentan imorgon, wish me luck! :D PUSS!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Yaay du skrev igen!!! :D
Låter verkligen som om du har grymt kul där i Uppsala, även om du läser väldigt mycket ;) haha
Lycka till och vi ses snart igen! <3

2013-02-12 @ 22:55:19
Postat av: fridaaaah

DOG AV LYCKA när jag såg att du börja skriva igen, haha. Känner mig så off när jag inte vet vad alla gör, precis hela tiden. Inte alls konsig, hehehhe. GRYMT att du trivs så bra som du gör i alla fall, glöm inte oss i lilla staden bara, miss youuu!! <3

Svar: Iiiiiiinget konstigt alls haha :D woop woop! lovar att inte glömma er i den lilla staden, även fast jag kanske inte kommer kunna åka hem så ofta <3 MEN NÄR JAG ÄR I STRÄNGNÄS MÅSTE VI SES MWEHEHEHEHE
Johanna FB

2013-02-13 @ 17:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0