Sugar Skull

Hallu!
Senaste gången jag skrev var jag inte på så bra humör, men nu är det bra igen! Exkursionen till Dalarna ons-tors var helt okej ändå. Inte så jobbig som jag trodde den skulle vara. Vi åkte runt och besökte bland annat Falu koppargruva, vattenfall, gick i vääääldigt långa trappor och kollade på sanddyner. Ja. På kvällen sen så ordnade klassen en gemensam tacomiddag och sen satt alla i vårt hus och kollade på Bonde söker fru haha, trodde aldrig jag skulle uppsatta det programmet så mycket som jag gjorde då. Sen blev det massa snack och tillslut somnade vi, för att dagen efter kolla på ännu mer grejer (eller "lokaler" som det så fint heter) och planera vår faddermiddag. Vid klockan 18 var vi äntligen hemma. Mamma och pappa kom förbi senare på kvällen och drack kaffe och efter det drog jag till Emil och sov där. 
 
Dagen efter, fredag, steg jag upp tidigt och väckte Ann. Vi fixade en sak som skulle fixas och sen åt vi frukost på cafe och planerade dagen. Vi skulle ju nämligen spendera helgen i Göteborg! Så vi bokade biljetter och spånade lite på utklädnader och sminkningar, och vid 16 satte vi oss på tåget. Väl framme mötte Axel och BK oss på stationen och vi gick en lång promenad hem till där de bodde. Blev en del prat på kvällen innan vi somnade. Kändes lite awkward i början iom att jag inte känner någon av dem jääättebra, men det av fan kul ändå. Dagen efter fick vi en rundvisning i Göteborg och sedan drog vi hem och började fixa oss. Tog ett tag, men helt SJUKT vad fina vi blev :D riktigt nöjd faktiskt! Vid 10 drog vi på en fortsatt förfest en bit bort och tog oss sedan till Chalmers tillsammans med några andra. Festen var skoj, mycket folk och en jävla massa dansgolv. Så dans blev det! Och vi fick många komplimanger för sminkningarna :DDD vid 4 var vi hemma igen och somnade. Väldigt bra kväll som blev så mycket roligare än jag trodde, älskar halloween och att klä ut mig!
 
På söndagen hade vi planerat att åka hem, men när vi skulle boka biljetter var alla slut haha. Kunde man ju iofs räknat ut med lillfingret eller nåt. Men vi hittade iaf en nattbuss tillslut vid 23.20. Så, dagen spenderade vi genom att äta brunch på Chalmers, kolla på några filmer, chilla och äta godis. Sedan drog vi till bussen och åkte hem! Ann och jag kom därmed hem för typ en timma sedan, haha. Har inte sovit så mycket i natt direkt. Blir en lugn dag idag, har inga föreläsningar eller så! Tänkte ta en dusch, måla naglarna, handla, eventuellt ta emot en soffa och sen åka till Emil (som jag träffat alldeles för lite de senaste dagarna för att jag inte varit hemma). Tjo!
 
 
Lite Dalaexkursion. Här vid Falu Koppargruva där Magnus berättade om dess historia osv. Magnus är förövrigt en sjukt rolig lärare, haha!  
 
 
Vid ett vattenfall. Inte för att man ser själva fallet, men ni fattar. 
 
 
Vi passade såklart på att bada också ;)
 
 
I Göteborg! Här var vi uppe på någon utsiktsplats och kikade. 
 
 
Våra utklädnader: Sugar Skulls. Lite bakgrundsinfo är att detta kommer från den mexikanska högtiden Dia de los muertos. Då hedrar man de döda genom att måla sig såhär och går parad, eller nåt i den stilen. Jag tyckte väll mest att det ser väldigt fint och effektfullt ut :) 
 
 
The gang, rätt creepy ändå :D
 

Kommentarer
Postat av: Th

Huääh, fina bildet ojo - *snyggt* sminkjobb

2013-11-04 @ 17:25:31
URL: http://verkligeen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0