Norge

Hejsan!
Som ni kanske förstår nu så är tentan skriven. I fredags, närmare bestämt. Jag pluggade konstant (och då menar jag konstant) under domdär dagarna då jag var hemma och på torsdag kväll åkte jag tillbaka till Uppsala och på fredagsmorgonen var det dags. Och well, det var en rätt svår tenta, men jag tror och hoppas att det gick okej. Orka omtenta i januari, liksom. Så nu är det bara att vänta på resultatet!
 
Iallafall, direkt efter tentan satte sig jag och Emil på tåget till Oslo. Det är inte många som vet, men vi har haft en idé om att vi ska vandra i bergen ett rätt bra tag och nu var det äntligen dags. Så det var så himla skönt att bara va KLAR med tentan och få resa iväg och slappna av. Sjukt skönt. Väl i Oslo efter mååånga timmars tågresa så mötte vi upp Emils syster och hennes kille som bor där (behöver jag ens säga hur nervös jag var? men dom var riktigt snälla!), övernattade i deras lägenhet och åkte sedan bil mot Norefjell tillsammans dagen efter. Tog typ nån timme eller så! Där vandrade vi över 1,5 mil uppe på fjället, vi såg lemmlar (sött!!!) och grillade. Och man kanske kan tro att det var lite kallt, men det var så SJUKT varmt haha. Vi hade väldigt tur med vädret, klarblå himmel båda dagarna. Helt galet. Rätt stolt över att jag gick så långt också, det var riktigt roligt och skönt att komma ut och röra på sig :D Sen på kvällen bodde vi på spahotell så vi badade bubbelpool, bastade, lagade middag och satt och snacka till sent på kvällen. Dagen efter åkte vi tillbaka mot Oslo och tog några extravägar runt berget för att bland annat kollat på en skidhoppasbana som tydligen ska vara världens största (?). Vi gick upp för den långa trappan brevid, syns inte så bra på bilderna men det var runt 1040 trappsteg, kommer inte ihåg exakt. Det va jobbigt, ja. Men utsikten var fantastisk. Sen åkte vi förbi en stad som heter Drammen för lite fika :) Sen åkte vi tillbaka till deras lägenhet och åt middag och kollade skräckfilm :) morgonen efter blev det att sätta sig på tåget 07.30 och åka tillbaka till Uppsala! 
 
Blev en liten snabbgenomgång där hehe. Allt som allt var denhär helgen sådär perfekt mysig den bara kan bli och det känns så himla bra! Kul att åka iväg och göra något lite annorlunda. Det behövde jag efter allt pluggande och stressande :D så fint <3
 
Sedan jag kom hem i måndags så har jag spenerat tiden med samma mupp som i helgen samt gått på två föreläsningar igår. Från och med idag är jag ledig tills på måndag, så ska passa på att umgås och fixa saker och börja med flytten. Nu är ju tentan över så det är dags att byta boende. Så senast måndag (om allt går som det ska) invarderar jag Anns lägenhet ;) idag ska jag göra massa trista grejer (typ städa, duscha och sånt) tills klockan blir sju, då ska jag möta upp Jonatan för en sk "terapiöl". Efter det drar jag tilll Emil igen :) 
 
Tjohej!
 
Lite bilder såklart också. Mest på utsikten och sånt, för det känns som jag borde fråga dom andra om det är ok att jag lägger upp tydligare/närmare bilder på dem innan jag gör det :)
 
 
Norefjell!
 
 
Jag och Emil :) med matchande ryggsäckar haha
 
 
När vi grillade. Vi hittade en najs plats uppe på en stor sten :D 
 
 
Utsikt :) lite likt Åre nästan. 
 
 
 
Högst upp vid hoppbacken! 
 
 
Bild för att visa hur jävla jobbig den trappan var. Högst iscensatt :P (och nej, det är inte bara den trappan man ser som vi gick. Det är en tre gånger så lång nedanför själva hoppavsatsen också)
 
 
Där ser man den! Det grå tjocka strecket brevid. Wööh! Vi träffade förövrigt en gubbe som typ gick om oss (haha, känns ju bra). Han gick den två ggr i veckan......... O.O

Kommentarer
Postat av: Frida Elisabeth

åååh vill också gå på tur!! och du och herr mistery man är väldigt söta tillsammans hihih

2013-10-16 @ 18:30:12
URL: http://fridang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0