Helgens äventyr i skogen

Hejhopp!
Då var helgen över, eller om man nu ska kalla det helg. Har ju varit på exkursion med klassen både lördag och söndag. Lite blandade åsikter om detta (typ att jag vill va ledig på helgen...) men det va ändå helt okej. På lördagen var det helt fantastiskt väder och vi var ute vid kusten på Väddö och kollade på klippor och sånt. På söndagen var det inte lika fint väder, men det gjorde inte så mycket. Då var vi i Uppsala och åkte runt i bussen till olika ställen, bland annat till Gränby och Gottsunda centrum. Jag undrar verkligen vad som rörde sig i folks huvuden när dom såg oss gå runt och kolla på bergarter brevid Ica Maxi. Haha, muppighetsnivån är HÖG. 
 
Iallafall, idag är jag ledig (WEHO!) och planen var att jag skulle plugga hela dagen. Men, jag tog såklart en ordentlig sovmorgon, nu när jag äntligen hade chansen att sova ut. Till saker hör dock sen att jag blev utelåst och därmed inte kunde ta mig in i lägenheten där alla mina böcker låg. Historien bakom detta lämnar jag osagd (hehe) men ni kan ju tänka er. Fick vandra runt i stan och sitta på fik ett ganska bra tag. Så dagens schema blev ju rätt annorlunda än jag tänkt mig, haha! Vid typ halv fem fick jag tillbaka nycklarna och nu är jag äntligen i lägenheten. Har dammsugit lite, diskat och städat i allmänhet och ska nu äta middag och plugga en stund. Sen drar jag iväg igen :)
 
 
Bild från söndagens exkursion. Vi fick jättefina (host host) västar när vi skulle titta på berg vid en lansväg. Jag leker flygplan och är allmänt glad, höhö. Charmigt ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0