Butterick's

(Jag har fått för mig att jag måste spara några av mina gamla inlägg på Treplusfyra på denhär bloggen(Och därav den nya kategorin "Old stuff") Don't ask me why. Here we go, this is a classic)

Idag har jag varit i Sthlm solo :) man hittar så mycket mer när man handlar ensam :D iaf, utifrån Sthlm har jag fått, förutom massa nya kläder, en del upplevelser:

- Det är självmord att gå in på Gina när det är mellandagsrea.
- Det är självmord att gå över en gata när det är rödljus (kexie-style ^^)
- Butteriksgubben är konstig.
- Man möter jäääävligt många man känner igen -.-
- Never trust SJ.

Angående Butteriksgubben, så gick jag in där för att köpa ett limkit till tänderna. Det skulle jag egentligen gjort innan höstlovet, men då var det innan halloween och det va såklart slut. Menmen, tänkte jag och gick in för att köpa det nu istället. Jag sa till gubben bakom disken vad jag ville ha, och då JÄÄÄÄÄVLAR drog ha igång. Det va som att trycka på en knapp. Han slutade ALDRIG prata. Och det värsta var att han bara sa saker jag redan visste och sa samma saker hela tiden. Typ såhär var det:

Jag: Hejhej! Jag tänkte köpa ett såntdär limkit till tänder. *pekar*
G: MJAAAA, DÅ SKA VI SE! EN SÅNHÄR?
Jag: Japp!
G: ÄR DU SÄKER? FÖR OM DU HAR SÅNAHÄR ÄR DET FEL *pekar på en annan sort*
Jag: Ne jag har sånadär, fast lite mindre.
G: SÅ DU HAR SÅNAHÄR?
Jag: Ja...
G: ÄR DU SÄKER? FÖR ANNARS GÅR DET INTE.
Jag: Jo men jag har sånadär, fast mindre.
G: MEN DET ÄR SÅNADÄR?
Jag: Ja, fast mindre, det är samma märke och samma förpackning.
G: ÄR DU SÄKER? FÖR MED DEN ANDRA FUNGERAR DET INTE!
Jag: Jooo jag är säker...
G: JAAA VA BRA, FÖR ANNARS BLIR DET FEL VETTU.
Jag: Haha, jo jag vet.
G: JAAAAAAH, VA TRORU DU GJORDE DU FÖR FEL FÖRSTA DÅ?
jag: Eh,,, råkade vickade tanden tror jag.
G: JAAAAH DET FÅR MAN JU INTE GÖRA, NU FÅR DU VARA FÖRSIKTIG DENHÄR GÅNGEN, FÖR OM MAN VICKAR DEN, JA DÅ BLIR DET FEL.
jag: Jo, jag vet.
G: HAHA JO SÅ DENHÄR GÅNGEN FÅR DU VARA FÖRSIKTIG.
Jag: Hehe, Jag lovar ^^
G: JAAAH Å INTE VICKA PÅ DEN, FÖR DÅ KOMMER DET IN LUFT OCH DÅ BLIR DET FEL SERRU. MEN OM MAN GÖR RÄTT SÅ BLIR DET JÄTTEBRA!
Jag: Hehe, jag ska vara försiktig.
G: JA DET BRUKAR JU BLI SÅ, DU KANSKE HADE KOMPISAR MED NÄR DU SKULLE SÄTTA IN DEN?
Jag: Jooo,,, det tror jag, haha.
G: JAAAAA JA DET BRUKAR JU VARA SÅ, MAN SKRATTAR OCKSÅ BLIR DET SNETT ELLER SÅ HADE MAN KANSKE EN LITEN FÖRFEST OCKSÅ ÄR DET MASSA LJUD OMKRING OCH MAN KANSKE RÅKAR BLI PUTTAD. SÅ DENHÄR GÅNGEN FÅR SU SÄTTA DIG ENSAM OCH LÄSA IGENOM INSTRUKTIONERNA NOOOOGRANNT, OCH GÖRA DET ORDENTLIGT SÅ SKA DU SE ATT DET KOMMER BLI JÄÄÄTTEBRA!
Jag: Ja det får jag nog göra :)
G: JAA SÅ KOMMER DET BLI JÄÄTTEBRA! FÖR OM MAN GÖR RÄTT SÅ ÄR DOMHÄR TÄNDERNA SUUUPERBRA!
Jag: Haha, jo jag vet. Det blev lite fel bara... men nu ska jag göra rätt :)
G: JAAAA DET ÄR BRA! GLÖM INTE ATT LÄSA IGENOM INSTRUKTIONERNA!
Jag: Nejdå. *betalar* Tack å hej!
G: HEEEEEEJRÅ.

Men det va en snäll gubbe :) han va väldigt mån om att jag skulle göra rätt denhär gången i alla fall xD haha, jag gillar sån personal xD fast jag tror jag förvirrade honom eller nåt xD

Jaja, nu tänkte jag kanske måla naglarna. Och sen duscha. Yay! I want black nails. Och så ska jag fila dom mycket kortare :) För ju mörkare nagellack man har, destå kortare ska naglarna vara :) let's begin!
Jag har btw grymt ont i min vänstra stortå. Men inte i min högra. Hmmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0