Jordens längsta inlägg xP

(Jag har fått för mig att jag måste spara några av mina gamla inlägg på Treplusfyra på denhär bloggen(Och därav den nya kategorin "Old stuff") Don't ask me why. Here we go, this is a classic)

Jag har fått ett infall igen. Jag har återfått det stora intresset för paranormala fenomen xD jag tycker det är så jävla intressant! Jag menar, allt sånt där som inte har till vardagen att göra, sådant som vi inte kan förklara, DET är intressanta grejer det. Oförklarligt=intressant. Förklarligt=ointressant. Så är det och så har det alltid varit.
Jag vet inte om just mitt intresse beror på att jag har upplevt för få eller lagom många onormala grejer. Jag menar, om det hände HELA tiden skulle det ju bara varra irriterande :P
MEN, bara för att jag tycker det är så jävla kul att skriva om sånthär, så tänkte jag ta några upplevelser jag själv upplevt xD alla kommer lägga det i careboxen och typ "och?", men jag skulle kunna berätta dethär om och om igen även fast det inte är så speciellt. Jag liksom förstorar upp händelser och hetsar upp mig för nada xD haha. Men iaf, här kommer 5 händelser som jag själv tycker är rätt underliga/roliga:

Skrattet på landet
Dethär hände på min farmor och farfars land "Koviken" när jag var där med Kitten. Klockan var ca halv 12 och vi skulle precis gå och lägga oss och gick ut i hallen för att säga godnatt till mina farföräldrar. Plötsligt hör vi hur någon skrattar i skogen utanför. Vi tänker först att det bara är inbillning, men då kollar vi på varandra samtidigt och märker att den andre också har hört det. Vi frågar farmor och farfar om dom också hörde det, men gamlingar som dom är så är dom ju typ döva... så nej. Men vem fan är ute i skogen mitt i natten så nära vårt hus? Det är ju bara massa skog runtom, närmaste hus ligger jättelångt ifrån! Creepy...

Sovrummet
Denhär har ALLA redan hört, men den är värd att dras en gång till xD
Jag sov i mammas och pappas rum en natt, kommer inte ihåg varför, förmodligen var jag väll ledsen eller nåt. Men iaf, så vaknar jag mitt i natten, snurrar runt och ser hur någon står brevid sängkanten. Det är en ljust blurr i form av en pojke, ca 8-10 år gammal. Tänk er en såndär gammeldags skoluniformspojke med baskermössa. Jag såg inte att han såg ut så, "jag bara vet", känsla ni vet. Jag får panik och vänder snabbt om igen och försöker diskret att väcka mamma som sover brevid, men hon vaknar inte. Istället gömmer jag mig under täcket och somnade inte om förrän långt senare xD
Sen dess har jag inte sovit där inne.

Lunnefåglarna
Denhär historien är mest löjlig. Typ världens sammanträffande xD
Det var iallafall så att jag kom ner i vardagsrummet och fick en impuls att fråga pappa om lunnefåglar. Ni vet sånadär... öh, fåglar som ser skitledsna ut xD jag frågar honom, och sen så säger dom plötsligt på TVn:
"Och nu så kommer det ett program om Lunnefågeln!" och pappa och jag typ O_O.

Datorn
Min dator har en konstig vana att starta sig själv när jag kommer in i mitt rum. Jag ställer den på viloläge och går ut ur rummet, och när jag kommer tillbaka så är datorn antingen redan påslagen igen, eller så börjar skärmen lysa när jag är ca 5 m därifrån utan att jag rört datorn (vilket man måste göra för att den ska starta igen, man måste typ dampa på tangentobordet xD)
Det är ganska mysko. Den kanske har nån sorts rörelseaktivation? Men ändå, kind of strange xD

Hallen
Här är jag säker på att det händer nåt mysko. Många gånger har saker ramlat ner bara sådär från hängarna, även fast dom hänger stadigt på krokar(fast detta är förmodligen bara naturligt...). Men det är inte det, utan det är det att när jag sitter i soffan och kollar på TV så ser jag en bit av hallen genom ett fönster utan glas. Ofta när jag kollar på TVn, så kan jag se i ögonvrån hur det rör sig i hallen. Liksom hur något svischar förbi fönstret. Det är inte bilarna utanför, för dom skulle jag ha hört.

Jag tycker själv att mitt hus är ganska läskigt. Hallen är läskig, och likaså mamma och pappas sovrum. Det är husets mest obehagliga rum. Man får en olustig känsla när man går in där.

Jaaaaaah, detta var då några av mina sk. övernaturliga erfarenheter. Inte särskillt imponerande, men minsta lilla grej gör mig misstänksam xD allt inom detta område är intressant.
DÄRFÖR vill jag höra flera historier FTW! Tell meh! Meh interested! TELL MÄÄÄÄÄÄÄH!

Lol. Jag är en sån som tror på spöken. Och alla andra roliga och mystiska varelser också. Det gör livet lite roligare och lite mer mystiskt. Håll med om det! Tyvärr så skiter jag typ på mig när jag tänker på spöken då jag ska sova, men men xD that's life. Jag läste nån gång om nån kille som sett sin mamma stå hångrinande och stirrat på honom i dörrspringan till hans rum mitt i natten. När han frågade dagen efter så sa hon att hon inte hade gjort det. Detta har lett till att jag måste sova med dörren stängd. Lite psykad blir man ju.

Nu är detta inlägg slut. Jag beundrar dom(någon?) som orkade läsa igenom det. Dom får en kaka. Haha, jag känner mig grymt filosofisk. Not. Mest lite nördig. Menmen.
Vi ses imorgon! Skridskor, yesh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0