Dreaming

Mitt drömprojekt är i full gång. Såhär länge har jag aldrig orkat hålla på. Har dock inte kommit ihåg vad jag drömt efter varje natt, men guiden jag följer säger att det räcker om man minns 5 drömmar/vecka. Så snart är jag igång med själva grejen: att lära mig att vara medveten när jag drömmer.
Jag tycker det är så sjukt intressant. Man kan liksom uppleva saker man aldrig kunnat göra i det vanliga livet, t.ex flyga (för att ta ett vanligt exempel...). Och jag vet inte, men min naiva sida hoppas lite grann innerst inne, att jag kan lära mig hantera vissa rädslor bättre genom just drömmar. Speciellt om man lär sig att kunna bestämma vad som ska hända i dem. Det låter så jävla dumt, men det skulle vara kul att testa, och framför allt se om det fungerar. Tänk vilka möjligheter det finns... och jag, som är allmänt intresserad av allt övernaturligt och alla andra saker vi ännu inte vet något om, måste såklart gräva så djupt i det som det bara går.

(Å andra sidan kanske det är dumt att mixtra med sinnet medan man sover, men jag tror seriöst inte att det är något att oroa sig för)

Jaja... nu ska jag sova. Godnatt <3

Kommentarer
Postat av: Jennifer

jag älskar drömmar. jag älskar att vara medveten. typ "om jag vaknar nu så tar det slut - så gör inte det!" har jag tänkt flera gånger i drömmar. haha :D GOOD LUCK MY TRUSTED FRIEND!

2011-01-05 @ 13:01:42
URL: http://jjenniferh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0