Flottbygge dag 3!

ÅH vilken bra dag jag har haft!! Superfin verkligen! Tillochbörja med hade jag en lååång sovmorgon för vi skulle inte ses förrän halv ett, och sen när jag kom ut så var det typ sommarvärme och sol. SÅ. HIMLA. SKÖNT. 
Iallafall. Vid halv ett mötte jag forsränningsgruppen (ni vet vilka det är nu) och vi satte oss på cyklarna och åkte den lååånga vägen ut till Boländerna. Där handlade vi allt vi behövde inför flottbygget och Valborg, samt inför kvällens planer. Superbra! Jag törs inte ens tänka på hur långt vi har cyklat idag. Men det va rätt skönt att vara ute så mycket faktiskt! Sedan åkte vi till Ångströms och monterade ihop hela flotten med bl.a. fogskum och lim. Vi kladdade rätt mycklet med fogskummet, och fick sedan veta att det är iprincip omöjligt att få bort när det har härdat. Vid det laget hade en av oss händerna fulla haha. Som tur var fick vi bort det med Aceton innan det var försent!
Efter att vi monterat klart flotten och fått den säkerhetsgodkänd (wee!) så tog vi en tur på stan och sen hem till Emma. Till kvällen planerade vi nämligen årets första grillning! Jag ÄLSKAR att grilla. Så vi fixade grillspett och tzatsiki av sakerna vi handlade tidigare på dagen, och gick sedan till Ekonomikumparken där Felicia och hennes kompisar väntade. Där hade vi det asnajs, grillade, snackade och njöt av kvällssolen. Sånt är fint! :D Våra grillspett var såklart asgoda, vad annars?? Sen hade vi ananans också, hihi. När solen gått ner blev det dock rätt kallt hehe, så då stack vi hem till Hanna en sväng och kollade på en film vi hittade i hennes TVrum, nämligen Hollow Man. Intressant film haha, men vi orkade inte se klart den, trötta som vi var. Vi har på riktigt åkt fram och tillbaka genom Uppsala HELA dagen på våra cyklar, och spenderat iprincip hela dagen utomhus i solen. Sånt blir man rätt trött av, haha. Men kul som fan har det varit, BRA DAG! :D imorgon fortsätter vi med MÅLERI, snart är flotten helt klar!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0