Frisörbesök

YES! Klipptid imorgon kl 13:00 :D:D:D då slipper jag vara risbuske när jag börjar skolan igen :P hoppas frisören är bra bara och vet vad hon gör, jag kunde inte gå till samma som förra gången =.= så det är bara att hoppas på det bästa :P vissa frisörer är bättre på att klippa lockigt hår än andra, och jag hoppas dethär är en av de bättre :)

Har ni tänkt på att i schampooreklamer och sådant, så motiverar dom alltid för hur BRA schampoot är med att "håret känns som att du precis varit hos frisören" och menar att frisörer alltid gör så att håret blir extra fint då man går därifrån (dvs använder salongsschampoon, hårstyling mm som man inte kan göra hemma) och att man känner att man är sådär extra fin för tillfället för att frisören stylat det.
Är det bara jag som inte känner så när jag kommer ut från frisörsalongen? Mitt hår känns alltid äckligt, strävt och kladdigt för att dom har i massa tunga produkter för att "få håret på plats"? Det blir frissigt för att dom fönar det, och om dom inte fönar det så blir det platt. Har jag bara haft allmänt otur med frisörer eller är dethär någonting som de flesta känner? Eller är det just att jag har lockigt hår som gör att det blir svårt att göra det fint efter ett frisörbesök, för att man liksom måste gå hem och göra som man brukar gör för att få det fint?
Domdär reklamerna har iaf motsatt effekt på mig eftersom jag inte förknippar "direkt efter frisören" med något bra :P

Dethär blir första gången jag går till frisören efter att jag börjar med BM, och det blir spännande att höra vad hon säger. Den vanliga melodin är "Du har så vackert hår! Men det är väldigt torrt". Nu ska vi se om det har ändrats. Jag tror inte att jag kommer att berätta om BM, jag har läst historier på forumet om frisörer som börjar argumentera emot och blir upprörda (?) och det orkar jag inte med xD så jag håller det för mig själv om hon inte frågar mig rakt ut :P



What happens next?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag vet!! Mitt hår blir alltid jättejobbigt när dom fixar till det och håller på. Det är kanske ett lockigt-hår-syndrom!

2010-08-09 @ 13:32:14
URL: http://somvivillhadet.blogg.se/
Postat av: jojo

jo, jag börjar nästan tro det :O

2010-08-09 @ 17:31:48
URL: http://verkligeen.blogg.se/
Postat av: Ronja

ta före och efterbild!!! :D

2010-08-09 @ 22:01:14
URL: http://roxielovisa.blogg.se/
Postat av: jojo

ska bli, men jag tror inte det kommer synas så mkt xD

2010-08-09 @ 22:06:48
URL: http://verkligeen.blogg.se/
Postat av: Ailomette

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2012-01-24 @ 09:38:07
URL: http://ailomette.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0