La Clique

En sak som jag börjat gilla mer och mer genom åren är de flesta sorters cirkus och shownummer. Akrobatik, fakirer, jonglering, dansnummer och vad man nu kan hitta på. Det är otroligt vackert och spännande att se vad människokroppen faktiskt kan göra. Mamma och pappa har betällt biljetter till La Clique, nån ny cirkus som turnerar runt i Europa och dethär är deras första föreställning i Sverige. Dom har bland annat ett vattennummer, vilket gör att dem som sitter längst fram (däribland vi :D) måste ha regnponchos på sig xD sen så har dom massa andra akter, men några exempel på det får jag ge när vi sett showen som går på tisdag på Tyrol.
Men jag älskar att kolla på sånthär, och det får mig att hata min omotivering till att träna xD jag vill också kunna. Det ser så fantastiskt ut. Tänk att kunna få sin kropp att göra sådana saker? Det om något är coolt, på riktigt.

En annan cirkus, som förövrigt är känd över hela världen, är Cirque Du Soleil. Jag har känt till den ett tag precis som alla andra, men idag fick jag ryck och kollade på massa klipp på Youtube. Man blir liksom mållös när man kollar på det. Det är så vackert. Jag älskar det. Jag måste se en föreställning live innan jag dör. Seriöst. Jag måste.
Min gamla lärare sa att jag skulle rymma iväg med en cirkus. Sånahär cirkusar skulle jag fan inte tveka en sekund att följa med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0