Trummisen

En sak som jag varit grymt sugen på ett tag(typ 1-2 år) är att börja spela trummor. Det verkar askul! Min bror spelar trummor och är jätteduktig, men tyvärr verkar han ha lagt av med det nu så jag kanske ta över? :P jag har konstigt nog rätt bra taktkänsla och jag tror jag skulle kunna bli en ganska bra trummare :) håhå, jag vet inte om jag skulle byta ut sången eller gitarren och kanske börja på trummor istället? Trummor är rätt unikt att kunna också, om man jämför med alla miljoner som kan spela gitarr/sjunga. Sen så är jag inte särskillt bra på något av dem, så man kanske borde pröva något nytt innan det är försent? Jag kan iallafall ställa mig i kö och så kan jag se hur jag gör när jag får en plats. Det skulle vara askul.

Om jag ska välja mellan sång och gitarr så tar jag gitarr, för vad än alla tror så är jag inte sådär jättebra på att sjunga. Jag tror liksom inte att jag kommer kunna sjunga bättre än vad jag gör nu (dvs typ halvokej) och därför väljer jag hellre gitarr. Typ. Kanske. Vi får se hur jag gör med sången denhär gången... och gitarren. Jag har beslutsångest, eftersom jag knappt orkar engagera mig i något av dem. Jag vill liksom bli bra, för jag älskar musik och vill gärna kunna spela, men jag har fortfarande inte kommit underfund med om jag hittat rätt instrument. Men om jag skulle välja två instrument att kunna, så skulle det vara gitarr och trummor, ingen tvekan.

Vi får se hur jag gör. Musiken ska jag i alla fall fortsätta med på något sätt. Det vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0