Flygande hackspettar

Den senaste tiden har jag vänt på dygnet, sitter uppe långt inne på nätterna och sover större delen av dagen. Varför vet jag inte. För att jag kan? Jag vet dock inte om jag gillar det, för på natten börjar jag tänka. När jag egentligen borde drömma om fina saker så sitter jag istället och blir allmänt sentimental, överreagerar på diverse saker och tänker dumma tankar. Och det är ju inte så jävla smart. Jag har en jävligt dålig vana att alltid lyckas vända allting till det negativa. Övertolka små signaler och skapar orimliga scenarion i huvudet på saker som aldrig hänt och förhoppningvis aldrig kommer att hända. Göra en höna av en fjäder, som min mamma brukar säga. Det liksom kommer automatiskt och är ganska svårt att stoppa.

Jag försöker så mycket jag kan att tänka positivt på grejer. Jag hoppas innerligt att jag en dag kan kväva den lilla pessimisten inom mig och låta den store optimisten ta över. Förutom när det gäller min tidsoptimism, den kan gärna få omvandlar till tidspessimism eller nåt så att jag äntligen får normal tidsuppfattning, haha.
Imorgon är det den sista dagen på 2010, och vill att det ska bli en bra dag för alla jag känner. Jag hoppas verkligen att alla får ett Gott Nytt År, och ett fint 2011 <3

(Angående rubriken så var det de första som kom upp i skallen. Just so you know)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0