Megaloooooooooon

Nu sitter vi på Utö och flummar. Mamma fyller år och vi har firat henne och bakade värsta tårtan :D den fick samma ytstruktur som en tegelvägg för att pappa vispade grädden får hårt :P senså har vi kollat på alla bakfulla människor och beställt bord på en restaurang tills ikväll :) weho!

I förrigår kollade vi på en GANSKA dålig film. Megalodon. Vi hittade den bland det gratisurval som fanns på Voddler, dvs det fanns inte så mycket att välja mellan xD vi läste dessutom fel och trodde att den hette Megaloon (mega - galoon, hahaha). Den handlar iaf om en jättehaj(altså megalodonen). Skoj tänkte vi. Men när vi såg filmen var det inte lika skoj. Vi satt och väntade i 45 minuter på dendär jävla hajen. Jag somnade. Men storyn va iaf att dom var på en oljerink i ishavet och skulle borra efter olja 1500m ner. När dom väl borrar så råkar dom öppna en ficka i marken och släpper lös massor av 65miljoner år gamla djur. Däribland lysande maneter, megalodon och mördartorskar (som anfaller en av jobbarna - mycket dramatiskt). Dom har även en hiss som åker ner till bottnen och den åker dom upp och ner i hela tiden. Den skakar ibland (varav pappa och jag tror att hajen äntligen kommer) men det är bara "seismisk aktivitet"... öh? Jaja. Den suger rätt hårt iaf. Men vi ska se klart den idag, för vi stängde av när hajen kom. Vi orkade inte se mer xD

Det tog ett tag innan vi valde dendär filmen. Det var en mycket svårt filmval. Vi satt och glodde igenom hela Voddlers sortiment. Vi prövade en annan film innan - The Attack of the Giant Leeches. Pappa felöversatte och trodde det stod Attacken av Jättelitchisarna (altså en frukt). Vi tyckte det verkade kul, liksom jättefrukter, så vi gav den en chans. Men det var fel, det betyder blodiglar. Om nom nom. Dessutom var den från 30talet, den var svartvit och hade dramatisk gammeldags musik i bakgrunden. Vi orkade se i ca 5 minuter, sen började vi se Megalodon istället. Höhö.
Frågan är vilken som egentligen var mest sevärd? :P

Åh, dethär inlägget blir jobbigt att läsa. Jag tycker synd om er som orkade. För jag tror inte att ni känner er kunskapsberikade. Haha. Sorry, jag flippar ur när jag skriver. Jag kan skriva hur långt som helst. I evigheter. Jag bara skriver på liksom. Som typ nu. Skulle kunna breda ut det ännu mer, men jag väljer att inte göra det, hehe. För allas bästa, typ.
Puss på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0