Tidsuppfattning...

Det finns tre olika klockslag som förföljer mig. Det ena är 14:08 och dom andra är 13:38 eller 13:36.
Jag vet inte om det är för att jag lägger märke till dem mer, eller om det är så att jag helt enkelt tittat impulsivt på klockan dessa klockslag. Typ att en inre klocka i hjärnan vet att det är den tiden och beordrar mig att kolla :( jobbig mening det blev.
Men det är faktiskt sant. Det är alltid en minut före eller efter 13:37. Hmm. Är det ett tecken på att jag absolut inte är elit? :( typ att jag nästan är det? :D håhå, det är hög nördfaktor på dethär. Det andra klockslaget, 14:08 är faktiskt titel på en film (1408) som handlar om nåt elakt hotellrum och är rätt dålig... onödigt lång film. När jag kollade på klockan idag var den 14:08. Det förföljer mig. Scary shit. Hmm. Undrar varför. Det är säkert bara en tillfällighet, men jag gillar att överanysera saker, allt underligt och annorlunda är roligt :D Onaturliga saker=intressanta saker. Naturliga saker=ointressanta saker :) fast man blir lite smågalen av det tyvärr :(

Alla människor har väll någon slags inbyggd klocka och tidsuppfattning, vissa kanske har bättre än andra. Min är i vanliga fall rätt dålig. Tidsoptimist kan det också kallas. Eller kanske tidspessimist, det beror på hur man ser det. En i min familj är tidsoptimist, så vi brukar säga att man ska gångra tiden denne säger med 2 så får man rätt tid :P haha, det brukar faktiskt (inte) fungera (funkar i typ 3 fall av tio -.-). Men isåfall borde ju optimister/pessimister ha en sämre tidsuppfattning. Uppfattar dom saker långsammare/snabbare då? Dom kanske tycker att 10 minuter är en väldans lång tid, fast det egentligen inte är det eller tvärtom. Det är som detdär med att om alla ser alla färger likadant. Man blir fan galen av att bara tänka på det.
För att undvika hjärnöverkokning så ska jag sluta filosofera nu. Håhå. Shit vilken jobbig text det blev ._.

Nu åker jag ut på sjön, imorgon är det min födelsedag(vilket jag typ... glömt?) och idag ska det åska :) mysmys. Puss på er, nu skriver jag inte mer förrän på ons-tors nångång ^^ ha det bäst allihopa <3

Kommentarer
Postat av: Jennifer

:O jag har också 14:08 och 13:38!!!! :o :O :o :O och 01:23, den är jobbig. den är läskig. HEJ JOJO.

2010-07-11 @ 18:28:52
URL: http://intejenniferh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0