Smilys

Kom helt random på en sak som förmodligen endast datagenerationen fattar:

Har ni också problem med att bestämma vilken smily ni ska sätta efter vissa meningar?

Det har jag. Ibland få stannar jag upp och tänker "men dendär smilyn kan jag ju inte sätta där?" och så måste jag tänka ut en smily som funkar vid just det tillfället. Man kan inte skriva en :D efter allt liksom, då kan vissa missuppfattningar uppstå. "Min hund dog :D" fungerar alltså inte lika bra som "YAY va glad jag blir :D" Enkel smilylogik. Men jag har problem med det ibland, för eftersom man inte vill bli missuppfattad så måste man i vissa fall skriva rätt smily för att kunna förmedla en sinnesstämning, och om man inte skriver nån smily alls så uppfattar jag själv det direkt som att personen i fråga är stensur på mig. It's complicated.
Men det känns så stelt att inte använda sig av smilys. Smilysarna är liksom som förmedlare av hur man talar, själva tonen i det man säger. Utan smilys blir det som att man monotont säger "hej" istället för att säga ett glatt "Hej! :D". Man får en allvaligare ton utan smilys. Punkt slut.



NEJ JOHANNA, SLUTA SVAMLA NU OM KONSTIGA SAKER.
Seriöst så borde jag överväga att inte publicera detta inlägg ftersom jag låter aningen... öh, korkad? Men det får gå :D Håhå.


Godnatt folket <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0