Insekternas invasion

Sommaren är härlig. Jag känner det. Redan nu känner jag det.

MEN. Det finns en sak som jag avskyr med sommaren. Kan någon gissa vad?
Jo, INSEKTER.
Varje sommar invarderas min tillvaro av diverse mångbenta småkryp. Huset jag bor i verkar vara deras partyplace. Alla insekter sätter sig överallt, finns överallt och surrar överallt varenda timme på dygnet. Majsigt. Not.

Det är på sommaren som jag blir livrädd av att en stor brun nattfjäril satt sig på min kudde när jag skulle sova.
Det är på sommaren som jag blir jagad av sjukt stora humlor när jag solar.
Det är på sommaren som en 10 cm lång larv kryper upp på min fot när jag är på Torö.
Det är på sommaren som jag blir attackerad av getingar/flugor när jag äter.
Det är på sommaren som jag måste jaga ut 10 flugor varje gång jag går in i mitt rum.
Det är på sommaren som jag får anemi eftersom alla myggor anfaller mig varje kväll.
Det är på sommaren som jag måste akta vart jag sätter mig eftersom det finns myror överallt.
Det är på sommaren som jag alltid trampar på torra döda insekter inomhus.
Det är på sommaren som jag inte kan ligga på gräset eftersom det bor mysko röda skalbaggar i vår gräsmatta.
Det är på sommaren som våran brevlåda invarderas av tvestjärtar.
Det är på sommaren som det bor mask i hallonen/jordgubbarna/potatisarna.
Det är på sommaren som våran källare kryllar av stora, köttiga och svarta spindlar.

Så nej, insekter är allmänt inte okej. Jag skriker varje gång jag kommer nära en, speciellt de som flyger. Nattfjärilar, humlor, getingar, flugor, myggor och andra flygande saker. Usch. Andra insekter som typ myror, spindlar och tvestjärtar man man i alla fall springa ifrån, hehe.



Jag tog bild på larven som kröp upp på min fot på Torö. Det är en real size tändsticka som ligger brevid. FATTA va stor dendär larven var. Den va inte speciellt mysig. Blä blä blä. Jag ryser.

Nu när jag fått avreagera mig lite så ska jag fokusera på det fina med sommaren, typ ledigheten, konserter, festivaler, vänner, solåbad, frihet, tid...
Jävlar, det är en geting i mitt fönster ._.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0