Ögonproblem

Nu ska ni få höra när jag gnäller över hur mycket jag hatar att ha synfel. Stor CARE-VARNING på detta.

För några veckor sedan när jag var hos optikern för att fixa nya linser, så hade jag som vanligt en synundersökning innan. Och, tydligen så har jag helt enkelt missbrukat linserna. Alltså använt dom för mycket. Men det är klart jag gjort det när
1. Jag passar ej i glasögon
2. Jag trivs ej i glasögon (dom är i vägen, suddigt på sidorna etc.)
3. Mina glasögon har för låg styrka
4. Dom klämmer på sidan av huvudet, det gör ont efter ett tag. För små typ?

Och nej, jag har alltså inte använt dem på kanske... 100 år? För att jag HATAR dem. Och för att jag aldrig använder dem så har jag helt enkelt inte brytt mig om att byta ut dem. Linserna liksom ägde ut glasögonen ganska hårt.
Iallafall, mitt överanvändande av linser har lett till att mitt vänstra öga fått syrebrist, och detta har i sin tur gjort så att det börjat växa upp ett blodkärl på hornhinnan. Om detta blodkärl växer in ännu mer så kan jag få stora problem med synen och linsbärandet. Jag måste alltså använda linserna mindre. Jag stavar detta: K.A.T.A.S.T.R.O.F.

Ioförsig så sa linstanten att vi skulle avvakt ett halvår och se om den växer in ännu mer, och nästa gång jag köper linser så ska jag få nya silikonlinser som släpper in mycket mer syre än dom jag har nu. Men tydligen så måste jag minska på linsbärandet under dessa 6 månader. FML. Om det blir mer problem så ska jag undersöka skiten hos en ögondoktor. Eh. Iallafall så kollade jag lite på nätet och tydligen så måste ögonen vara utan linser ca 1h/dag för att återhämta sig, så jag kör en timme på kvällen varje dag då så att jag slipper lida in public. Men ändå. BLÄK.

Jaha, grattis till de få som mot förmodan orkade plöja sig igenom detta. Nu är ni genast lite lite smartare än innan :P


Kommentarer
Postat av: Ronja

Oj, det lät faktiskt allvarligt =O

Jag vill se dig i glasögon! =D



P.S jag orkade läsa allting!

2011-05-27 @ 07:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0