Bilder från New York del 2

Då tar vi de sista bilderna! :D



När solen gått ner så åkte vi upp i Empire State Building. Spektakulärt. Dock väldigt svårt att fånga det på bild!



En sak jag älskade var att man kunde gå in i iprincip vilken butik som hellst och plocka ihop sin egna fruktsallad. Wonderbar <3



Ett av pappas mission var att besöka den välkända Apple-butiken. Och det verkade typ som att halva NYC hade bestämt sig för samma sak. Tänk er utrymmet på bilden ggr 10. Så stort var det. Och det är öppet 24/7/365 och alltid smockfullt, även på natten. Ett ord: GALET.



Dagen efter åkte vi till Brooklyn. Det blev lite av en favorit för mig. Allting var så mysigt. Och det verkade allmänt mycket roligare att bo där än i Manhattan på nåt sätt. Fler unga människor.



Där gick vi i second hand butiker med galet mycket grejer. I'm lovin' it.



Söndagen, dagen jag åkte hem, startades med en citron och ricottapannkaksfrukost. Bästa ever.
Vi kollade även på New York Marathon som gick förbi där vi bodde. Min kamera hann dock dö innan jag fick nåt kort haha :P men det så jääävligt jobbigt ut. Såg folk som sprang utan skor?



Sista grejen blev att vi besökte MoMA, Det moderna museet. Där fanns bland annat denna tavla. Ganska coolt :)

Så, det var allt. Jävligt fin resa. Hoppas på att komma tillbaka dit någon gång :D hejhopp <3



Kommentarer
Postat av: Ronja

Hihi låter så grymt!



Taclan är av de ämnena vi prata om ellerhur? jag känner igen den (a) hahah :P

2011-11-10 @ 22:30:17
URL: http://theroxie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0