Gitarren och jag

Jag saknar lite att spela gitarr. Den ena hänger där på väggen och den andra står brevid på golvet. Orörda på flera månader. Vet inte om jag tycker det är okej. Jag VILL ju spela, men är alldeles för obeslutsam. Nästa termin är det Esv Musik som gäller och jag undrar hur det ska gå... jag fattar inte hur jag kan vilja vara estetisk när jag inte ens bryr mig om att öva? Jag ångrar att jag inte började på typ gitarr eller trummor när jag var mindre. Blockflöjt är ju inte speciellt mycket att komma med i dessa sammanhang (jag va en jävel på blockflöjt när jag gick i typ andra klass, haha xD). Jag tror tillochmed att mina föräldrar försökte få mig att spela gitarr, men jag vägrade (DUMMA UNGE). Well. Nu har jag liksom stått i kö till trummor i snart två år utan att komma in och funderar på om det ens är någon ide att försöka med det.

Jag ska fan börja öva mer gitarr. Och jag måste fatta att man inte kan vara bra från början (det är förmodligen därför jag tappar lusten att spela, jag lever inte upp till mina egna förväntningar). Det ska jag göra nu. HEJ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0