Lingonben

Reccegasquen igår var som jag trodde - störigt kul!
Det började med att jag gick till nationshuset och träffade Tove och Jesper som jag lärde känna på Reccemottagningen, sedan kom även Hanna från min kurs. De reccar som var där tågade upp till Universitetshuset tillsammans med alla andra av Uppsalas nationer, och samlades i den stora aulan. Sjukt fin alltså, aldrig varit där förut! Där hade dom ordnat en liten mottagningskonsert kan man säga, med massa tal, en orkester som spelade, en operasångerska och manskör. Vädligt fint faktiskt, vi hade liksom trott att vi skulle få massa tråkigt info eller nåt men detta var ju mycket roligare haha! Efter att detta var klart så gick vi tillbaka till nationshuset och minglade (HATAR det ordet haha) och sånt i kanske en timme, hittade vår bordsplacering osv. Det roliga var att vi alla (dom jag var med) hade blivit placerade vid samma bort tillsammans med några andra vi inte kände. Perfekt ju! Middagen var askul, lite i reccemottagningsstuk fast bättre! Min "bordsherre" (ja man har sånt) hette Alexander och var supertrevlig. Han var dock inte recce utan hade pluggat ett tag, så han lärde mig massa grejer man brukade göra och sånt. Under middagens gång var det såklart tal, en massa allsång ur sångboken, framföranden av kören och orkestern och spex! Askul :D Älskar sånt, hehe.
Efter middagen slutade så blev det parteeeeey, jag och ToveJesperHanna slog ihop oss med Filip som satt vid samma bord som oss och en tjej från Thailand och massa andra randoms och dansade hela natten! Man fick även dansa styrdans om man ville ett tag, och det ville vi såklart, även fast jag suger på att dansa haha. (Vi gjorde vår egen dans!) Sen återgick vi till det vanliga dansgolvet och körde till två då dom stängde! Efteråt gick jag, Hanna och Filip till Max och sen traskade vi hemåt. Var väll hemma till tre eller något sånt. Somnade vid 4. Allt som allt en SJUKT kul kväll!!! Det är verkligen kul att få klä upp sig, leva sig in i en "finmiddag" med etiketter och traditioner och skålar osv och sen dansa loss! GAAAAAH!!
 
Behöver jag säga att jag trivs äckligt bra här och bara älskar denhär staden hittills? Ja jag kanske är överdrivet exhalterad och förlåt att jag säger det om och om igen men jag är bara så glad att jag trivs :) Trodde aldrig jag skulle komma in i det så snabbt, med tanke på hur jag alltid har varit under mitt liv (blyg och rädd för allting som har med ovana saker att göra). Det känns så skönt att det faktiskt FUNKAR som jag vill. Glad glad glaaaaaaad!
 

Såhär såg jag ut. Klänning från HM jag köpte i Thailand (haha) och nya skeeooour som inte allt är min stil men som jag gillar ändå och som jag kände var bra att ha :P
I Aulan! Vi var ett par stycken, detta var när alla nationerna var samlade (jag ber om ursäkt för bildkvallen, min Iphone tog inte så bra bilder ehehehh)
När Värmslands (???) manskör uppträdde. Dom tog upp en random tjej fån publiken och satte henne på en stol på scenen när dom sjöng en speciell låt och gick ner på knä jättenära runtom henne hahaha. Fan va läskigt xD
Operasångerskan, jätteduktig. Blev lite chockad när hon började sjunga för man förväntade sig INTE opera direkt.
Enda bilden jag har från själva sittningen. Detta var när orkestern Hornboskapet spelade. Dom har randiga kavajer och det finns en där som är så SJUKT snygg att man dör. Typ som en gammal filmstjärna eller nåt. Jah. jag är konstig.
 
De var det iallafall! TACK för en fin och störigt kul kväll allihopa! :D

Kommentarer
Postat av: Frida Elisabeth

Åååh vad kul det lät! Grymt glad för din skull! :D och du, SLUTA VARA SÅ JÄVLA SNYGG!!

<3

2013-02-17 @ 15:48:02
URL: http://fridang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0