Roadtrip!

Summeringen fortsätter, haha. Vi fortsätter med...
 
...Torsdagen! Meningslös dag haha. Städade iordning lite i lägenheten efter en lång sovmorgon (tog typ igen både gårdagens och nattens sömn haha) och tog bussen hem till Strängnäs på eftermiddagen. Direkt när jag kom hem kom grannens dotter och knackade på. Hon hade nämligen fått span på domdär små stenarna jag sätter på naglarna ibland typ dagen innan, så nu när jag kom hem ville hon att jag skulle måla naglarna på henne, haha. Dog lite, hon var så himla söt :D så hon fick bestämma färg själv och vilka stenar hon skulle ha, och sen fikade vi tillsammans med mamma :) sen körde jag ut och hämtade pappa vid båten och umgicks med familjen på kvällen. 
 
På fredagen träffade jag Sofi! Vi satte oss i hamnen och åt vindruvor och snackade, och fick sedan sällskap att Ronja, Cissi och Frida. Slutade med att vi hade picknick i parken, åt Slagstaglass och gick hem till RonjaAmandas lägenhet och kollade på film :) FINT!
 
Lördagen vill jag bara glömma haha. Egentligen var det väll inget fel på den dagen, men jag hade på nåt vis skittråkigt hela dagen och gick bara och gnällde om hur tråkigt jag hade. En såndär dag som bara malde och malde utan att komma någon vart, vet inte varför men jag klättrade verkligen på väggarna, allting kändes trist. Var ute med pappa vid båten iallafall en stund efter lunch, körde fram och tillbaka med bilen sammanlagt fyra gånger för att vi glömde nycklarna hemma haha. Bakade havreflarn och fixade middag till familjen efter det. Kollade på en dokumentär med mamma också. Gick och lade mig tidigt för att nästa dag skulle börja så snabbt som möjligt haha.
 
SÖNDAGEN däremot. VILKEN DAG, mådde så sjukt bra den dagen haha! Jag, Frida, Sofi och Cissi åkte på värsta roadtrippen. Börjar med en minst sagt hisnande bilfärd till och bort från Åker för att hämta Sofi med en tillhörande idiotbilist som nästan körde på oss. Sen åkte vi mot Taxinge Slott och fikade på deras kakbuffé! Jättemysigt! Vi garvade väldigt högt åt en unge som fastnade i en gunga, haha. Klappa hästar hann vi också med såklart :D sen åkte vi vidare mot Mariefred där vi vandrade omkring och gjorde inte spec mycket haha. Så vi bestämde oss för att åka till Heron City. Trafiken där alltså, vilken grej. På vägen dit stannade vi till på IKEA också och vandrade runt en bra stund och flummade oss. Cissi köpte en klädhäst (heter det så?) och jag doftljus till lägenheten, hehe. Kokos! Sen bar det av till Heron City där det först blev middag och sedan bio. Vi såg The Call, som visade sig vara väldigt spännande! Satt och var asnervis hela tiden, haha. Rekommenderas!
När jag tillslut kom hem sent på kvällen var jag glad och lycklig. TOPPENDAG! :DDD måste göras fler gånger!
 
 
Fikasällskapet!
 
 
Vi lämnade ett spår i gästboken, haha... sen tillkom även ett träd och två ekorrar :) och ja, det är jag som ritat mästerverket. 
 
 
HÄST!
 
 
På promenad genom Mariefred :)
 
 
Jag och Sofi passade på att gifta oss när vi ändå var där :) (Fridas bild)
 
 
IKEA! Haha, ibland undrar jag vad jag håller på med...
 
 
Innan bion. Sofi gav upp :O

Kommentarer
Postat av: hanna

Haha xD fattar inte hur tankarna går i ditt huvud. du är för roliga haha. och vad mys ni hade det :D

2013-05-13 @ 23:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0