Världens längsta dag

Dagen går nog till historien som världens längsta dag. På riktigt. Den tar aldrig slut. Började vid 9.15 med att kolla på magmatiska bergarter (vilket förövrigt kommer va sjukt svårt att memorera) i 3,5 timmar. Sen lunch. Sen ett övningstillfälle på 3,5 timmar där vi fick svara på fårgor i ett häfte. SJUKT TRIST. Gaaah. Det riktigt kröp i kroppen på mig. Vid 16 var dagen äntligen slut och jag gick hemåt. Egentligen var det pubrunda ikväll, men jag orkar på riktigt inte. Plus att jag verkligen måste ta tag i pluggandet. Annars kommer tentorna inte bli roliga, och jag är inte taggad på en omtenta i januari. Så måste tvinga mig själv nu. Så nu vet ni vad jag gör ikväll. Sen kanske jag ska till Ann en stund och pröva en klänning inför lördagsgasquen (som jag just nu är grymt otaggad på). Och sen vet jag inge mer. 
 
Förövrigt så är jag, förutom stressen över tentan, väldigt stressad över ansökningen till våren. Jag kommer ju liksom inte komma in på det jag vill. Och det suger. Vad ska jag göra i vår?! Jag har en liten existentiell kris (eller hur det nu stavas) och är bara förvirrad. Vill liksom inte bara läsa mer kurser, vill börja på riktigt nu. Och jag vet inte om jag vill jobba. Plus att jag vill stanna i Uppsala, för de flesta jag känner bor här. Blä. Orka livet. Kanske får köra jobb i vår då? Och söka nån kurs så jag får nationskort och kan hänga med de jag känner. Typ. Eller nåt. 
 
Som ni märker är detta inte mitt livs bästa dag. Vill bara ha allt klart och överstökat och leva lycklig i alla mina dagar. Tack. 
 
Såhär road är jag just nu. Lägg märke till den livlösa blicken. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0